torsdag 3 februari 2011

Studiebesök!

Här kommer en video på de studiebesök som jag har stött på hittils, kanske blir det fler vem vet :)! Det är spännande att se vilken energi barnen har när de spelar på alla intstrument. Jag som såg barnens ansikten hade tur, de lyste om barnen när de fick lådan (som annars bara stod högt upp på en garderob) ner på golvet och fick spela med alla sakerna i lådan. SPÄNNANDE :)! Mina och barnens öron däremot grät nog eftersom att ljudnivån blev väldigt hög väldigt snabbt, men vi provade sedan och se om de kunde låta som små regndroppar på trumman och låta tyst tyst på den som plingar högt på vidoen :). Jag vill att man använder sig mer av musik på förskolorna än vad man gör. Det gör så mycket att barnen får spela,dansa,sjunga,måla,pyssla(arbeta) och leka till musik, låta barnen ta med sig egna skivor att spela. Den förskolan jag har min vfu på nu där brukar barnen få ta med sig musikskivor hemifrån och spela på förskolan, några barn tar även med sig och lämnar på förskolan.

Här kommer videon! Var beredd med volym knappen för dina örons skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar