torsdag 10 februari 2011

9/2 Onsdag

VETENSKAPLIGT SEMINARIUM

Idag var det alltså seminarium och vi skulle redovisa våra artiklar.



Jag tyckte det gick väldigt bra. Jag fick även lära mig väldigt mycket på att lyssna på de andras sammanfattningar. Jag tycker det var väldigt bra upplagt då man fick ta tills sig så pass många artiklar på ett snabbt och enkelt sätt, eftersom jag har svårt för engelska så var detta jättebra för mig då man fick höra mina studiekamraters syn på artikeln och även höra vad den handlade om i stort på svenska. Det var väldigt givande och vi var överens om att vi ville ha mer konkreta exempel i artiklarna på HUR man kunde arbeta alltså vad för material och att de beskrivit mer hur man utför en liknande uppgift som de i artiklarna hade gjort under deras forskning.

En sak som jag blev lite upprörd över var Malins artikel då barnen var tvungna att kunna namnen på instrumenten, det är ju meningen anser jag att barnen ska få ha roligt med instrumenten och prova på och visst det är jättebra att vi påpekar ibland vad de har för namn men att låta barnen sitta och försöka flera hundra gånger för att få fram rätt namn på instrumenten anser jag vara fel. Vissa instrument har väldigt svåra namn och varför ska barnen behöva lära sig sådant när de kommer få öva på sånt senare i skolåldern. Nej de anser jag vara helt korkat.

Jag tyckte även att hur vi satt under redovisningen var väldigt bra, vi såg varandra och det behövde inte vara någon press på de som redovisade utan att vi fick sitta kvar och berätta om våra artiklar på ett lugnare och inte lika nervöst sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar