onsdag 23 februari 2011

Litteraturseminarium 2

Idag har vi haft litteraturseminarium nr 2, vi hade förberett oss med våra paper och satte oss i gruppen och skrev våran diskussion, det gick jättebra och det var intressant. Vi tyckte mycket lika om de vi hade läst och vi hade plockat ut väldigt många saker som var lika och som vi kunde relatera till oss själva och egna erfarenheter. Vi pratade även om att vi var från olika länder/ställen och att vi fått med oss olika slags musik. Alla är ju inte uppvuxna med samma musik utan jag har fått med mig musik från min familj och de andra i gruppen kan ha fått annan musik med från sin familj.

Det är väldigt spännande att läsa om ämnet musik och få diskutera med gruppen och se hur olika man kan tycka och även hur mycket som är lika och se att musiken kan vara så viktig för många människor och varför viss musik påverkar mer än andra och hur de påverkar en. Mycket spännande vad en sån sak som faktiskt inte är så svår att få med i undervisning eller aktiviteter kan göra med en. Det varierar så mycket vad musiken gör. Även med mig så varierar de beroende på vad det är jag lyssnar, Ena sekunden blir jag jätteledsen och sen när jag hör en annan låt kan jag genast bli hur arg som helst eller jätteglad.

Använd mer musik!!!! Men det ska vara musik som du känner att du blir påverkad av och kan känna att du tycker om. Det är ju dumt att lyssna på något du verkligen inte klarar av. Men att det är viktigt att vi i vårat kommande yrke visar att det är okej att gilla alla sorters musik och att det inte är fel att gilla något som inte "fröken" tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar