fredag 20 maj 2011

5/5 Musikprojekts planering/övning 8

Idag övade kören och våra musiker tillsammans, övade in sångtexter och att sjunga stark. Medan vi i teater teamet tränade på repliker och övade så gott de gick utan bandet och kören.

Det var svårt att öva utan de andra för det kändes så dumt att stå där och försöka sjunga utan de spelade och att det inte var samma energi i övningen.

Karin och Anna var även iväg till Sällfors(stavning) och hämtade en jättebehållare med helium som vi skulle använda till våra ballonger.Vi övade även ihop allihopa efter lunch och jag kände mig inte riktigt säker på mina repliker och hade fortfarande ingen uppfattning om hur jag skulle kunna röra mig i svansen.

Marie var även med oss idag och såg hur långt vi hade kommit och hjälpte oss med olika bitar som vi behövde förstärka och gav tips om hur vi kunde ändra olika saker. Jag tyckte det var jättebra att Marie var med då vi fick så himla bra respons på ett bra sätt. Hon spelade ut med kroppen och visade hur man istället kunde göra för att visa att jag exempelvis är rädd eller liknande. Det är viktigt att det är någon som inte är med i själva projektet och bestämmer så mycket som kommer och tittar hur den tycker det är, dels för att det ska bli en sån bra föreställning som möjligt men också för att jag som person ska kunna agera på ett bra sätt och kunna tydligt visa vad det är jag vill förmedla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar