fredag 20 maj 2011

10/5 Första föreställningen och andra föreställningen!

Idag klockan 10 kom den första barngruppen som vi skulle visa vår föreställning för, oj vad nervös jag var, så jag skakade. Jag satt och repeterade alla repliker i huvudet och försökte bara koncentrera mig på att prata tydligt,högt och visa övertydligt med kroppen. Jag ställde mig på min plats bakom draperiet längst bak bredvid Sanna och stod och viskade med Thomas och Sanna om hur nervös jag var hela tiden. Vi hörde att barnen kom in och satte sig och föreställningen kunde börja, Sanna släckte ner och Thomas började slappla ut på golvet med dammvippan i handen. Nu var jag nervösare än jag någonsin varit innan. Sedan blev det tillslut min tur efter att alla barnen hade ropat efter mig och ja jag gick fram och framförde allt jag skulle göra alla scener,sånger och rörelser utan att tappa bort mig en enda gång, helt fantastiskt var det!

Jag är så himla nöjd med min insats denna föreställningen och det var så himla underbart vi fick sån fin respons av barnen, de pratade och gav Mig(drako) en massa tips när jag skulle släcka Prinsessans eld, de ropade att jag inte skulle göra det. Här kommer några kommentarer från barnen som jag minns extra tydligt

Scen 1:
Hej jag heter Drako! Jag vill veta vad ni heter så när jag har räknat till 3 så ropar ni alla er namn samtidigt okej? 1 2 3 (barnens namn) sen sa jag alla barnens namn som jag tyckte att det lät Sossarorrabobbarorraaaaaaa!!!! och då sa ett av barnen:

- Men du Drako, vi gör så här! Var och en får säga sitt namn så här i tur , först jag sen han, sen hon.

Scen 3 Prinsessan lurar Drako med elden!

I denna scenen fick jag väldigt mycket respons av barnen de ropade

-NEJ DRAKO
-LYSSNA INTE PÅ HENNE
-HON BARA LURAR DIG

och jag slängde ändå på de torraste löven och de torraste pinnarna och sprutade även eld på elden även fast barnen ropade och det var för att jag lyssna på prinsessan. Efter den här scenen så sa jag ungefär så här.

Åh det är klart att man släcker elden med vatten, varför tänkte jag inte på de. Prinsessan bara lurar mig hela tiden.

och säger ett barn direkt

-Men hade du bara lyssnat på oss så hade de aldrig hänt! Så klockrent :)!

Det gick hur bra som helst på föreställningen sen efteråt fick de krama mig och prata med mig massor, några barn satte sig på svansen medan andra drog i den. Det kändes så himla roligt att få chansen att få vara Drako. Ett av barnen kom fram till mig och frågade vad Drakar äter för något och där hade jag inte läst på så mycket så jag sa att jag tycker om blåbär för det finns i skogen där jag brukar leka. Sen fick alla barnen en varsin ballong av de övriga i klassen som stod och sjöng "Hejdå tack och adjö"

Många av barnen sjöng även med och spelade luftgitarr och dansade lite sittandes till alla låtar som var med. Under vaggvisan så låg jag och bara blunda och jag hörde flera som viskade med varandra

-Titta det är Drakos drömmar på bilderna.

Det var så roligt att de förstod att det var mina drömmar som kom upp på den svarta duken. Och jag fick även godnatt hälsningar och godmorgon hälsningar från barnen det var riktigt mysigt!

Senare på eftermiddagen hade vi en föreställning för studenter, det kom ganska många studenter faktiskt och det var väldigt roligt att de ville komma så många, dock va inte dom lika bra på att vara med i teatern och ropa och säga saker, men det hade vi nästan räknat med. Vi spelade upp den och det gick fint missade på någon sak men det löste sig ändå som tur var. Studenterna berättade att de tyckte att det var en bra föreställning och de var glada för att de hade fått komma och kollat.

Kanon bra dag, men man blev ruskigt trött och man bara kom hem och la sig och sov tidigt för att vara pigg och laddad inför morgondagen då en ny grupp barn kommer och ska titta på Draken Drako!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar