lördag 22 januari 2011

21:a Januari

Idag så fick vi sitta i våra grupper på morgonen då vi var indelade i grupperna A och B denna dagen, vi började alltså dagen med att välja ut någon vetenskaplig artikel, vi kom fram till att vi ville ha en vetenskaplig artikel om musik,rytmik något sånt i förskolan. Vi bestämde oss för att vi ska höra med Marie om det går bra att vi väljer en vetenskaplig artikel från tidskriften Locus.


På eftermiddagen så var det våran tur att gå in i datasalen med MAC-datorer spännande :)! Där träffade vi Tobias som skulle visa oss två olika sätt att använda för att skriva dessa digitala portfolio, blogg blev tillslut mitt val, eftersom jag redan hade en annan blogg i blogger sedan tidigare så kände jag att det blir enklast och dessutom är blogger på svenska, vi fick även prova på wikispaces men det var på engelska och det var svårt att lägga in länkar och annat i det programmet så jag håller mig hit,

Såna här fina datorer fick vi sitta vid, de var lite svåra att förstå men efter ett tag så kunde man förstå liiite allafall



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar