lördag 22 januari 2011

Estetisk presentation + studiegrupp 20:e Januari

Idag har vi fått se en presentation av Marie vår lärare, hon berättade vart hon hade vuxit upp och vart hon har pluggat och det var på ganska många platser, hon lät oss klura kring två högar med siffror som svaret skulle vara Maries person nummer, det tyckte jag var väldigt skoj :)!. Vi fick även smaka på käratabletter som smakar kära åh fy va de inte var gott, jag gillade inte den smaken tacka vet jag salt lakris :)! Några i vår musikgrupp fick känna och beskriva saker som Marie tyckte om eller hade som "superkrafter" Det var stålull = bra på att städa och potatis skalare för hon tycker mycket om potatis, och så visade hon ett förkläde som hennes mormor hade sytt och berättade att tycker mycket om att sy när hon har tid. En annan rolig sak som jag tog med mig var att hon ofta kommer på bra ge bort presenter tillsammans med böcker, hon läser boken och sen tar hon de som är mest framträdande till boken och ger något av innehållet i boken med boken som hon berättade om en bok där de dricker mycket dricka då köper hon just den drickan de dricker och lite sånt till :)! väldigt roligt :)

Efter detta så fick vi sätta oss i våra grupper och diskutera kring hur vi ville visa vår grupp, hur skulle vi göra vår presentation! Vi kom fram till många bra ideér och vi målade skyltar som det stod vart vi var ifrån som skall vara med i en slags teater för vi ville gärna spela detta som en teater.

2 kommentarer:

  1. ska bli kul att se eran presentation :).. kul med teater :)..

    SvaraRadera
  2. Det ska bli jätteroligt att se allas presentationer tycker jag, spännande hur alla gör :)! Det blir typ som lite teater :)!

    SvaraRadera